"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

Szellemtudományos impulzusok a fizika fejlődéséhez II.

Hő a pozitív és negatív anyagiság határán

Második természettudományos tanfolyam. 14 előadás, 1920. márc. 1–14., Stuttgart

Rudolf Steiner, 1920 (GA 321)

TARTALOM:
A természettudomány alapfogalmai. Hő a pozitív és negatív anyagiság határán.


FEJEZETEK:

1. - Stuttgart, 1920 március 1.

[Hő-érzés és hőmérő. Achilles futása a teknőssel. Az intuíciótól megfosztott gondolkodás tragédiája. Atomizmus. Kozmikus elméletek. A nap felépítése: negatív anyag. A színek és a hő érzékelésének különbségei. Mechanikus hőelmélet. Visszafordíthatatlan szerves és szervetlen folyamatok. A differenciálás és integrálás viszonya a valósághoz.]

2. - Stuttgart, 1920 március 2.

[Hőtágulás egy, két és három dimenzióban. A felsőbb hatványok elhanyagolása elrejti a lényeget. A szilárd testek egyénisége és a gázok egységességének jelensége. A Cimento Akadémia jelentette az átmenet a modern fizikába. A bőséges egyéni megfigyeléseket szegényes ötletek követték. A víz rendhagyó viselkedése. Kozmikus erők a görögök fizikájában. A kozmikus erők és az atomok kapcsolata.]

3. - Stuttgart, 1920 március 3.

[Stop a hőmérséklet-emelkedés olvadás és forrás. Eltűnése pontot egy magasabb dimenzióba. A Goethe fizika. A hőmérséklet a negyedik dimenzió Crookes. Egyedi formája a szilárd test, a nyomás a gáz.]

4. - Stuttgart, 1920 március 4.

[Közötti kapcsolat nyomás és térfogat gázok. A hő vezetés keretében mechanikus tényeket. Elhagyva a háromdimenziós térben. Az ítélet: hő átalakul munkát. Isolated érzékszervek a fény és a hang, az egész embert, mint egy szerv a hő és nyomás. Tudatos passzív ötletek szűrt felfogás a magasabb értelemben. Észrevehetetlenség az akarat belső, és a villamos energia a külső.]

5. - Stuttgart, 1920 március 5.

[Magasabb felfogás és az érzékelésben, a matematikai gondolatok és az akarat. Áthidalása a dualizmus. A memorizálása egy verset. Absztrakt gondolkodás és a kreatív gondolkodás. Ismerete térben és időben egyrészt, a tömeg, a másik. Kant saját formájában szilárd anyagok és folyadékok a felszíni szinten. Gáz és a kozmosz. Bíboros kivéve a vizet.]

6. - Stuttgart, 1920 március 6.

[Gőznyomás. Olvadási jég nyomás alatt. Csökkentése az olvadáspont alatt ötvöző. Fallinien szilárd test és sík felületek. A folyadékok, ezek anyag. Szilárd testek: Kép a folyadék, folyadék: Kép a gáz, gáz, mint a kép a hő.]

7. - Stuttgart, 1920 március 7.

[Olvadó jég nyomás alatt, mint egy kép a levegő. Dobd ki a helyettesíthetőségi a fogalmak a modern tudomány. Ed. von Hartmann. Fontos az új kutatóintézetek. Fűtési víz a munkán keresztül. Szilárd Planet: Gravity, gáz halmazállapotú bolygó: negatív gravitáció, folyékony bolygó: null szférában. Poliéder alakú, negatív forma, gömb vagy gömb nulla. A fix, gasig, folyadék. Nyolc hő-és meleg nap.]

8. - Stuttgart, 1920 március 8.

[Gőzmozdony. Átalakítása a hő a munka, és fordítva. A két termodinamika törvényeit a szerk. von Hartmann. JR Mayer. Harc a "zárt rendszer" a szilárd test. Rendszer a test szerint: alak fesztiválok és tömörítés-hígulás a gáz-, folyadék között, és a hő között tömörítés-hígítás és anyagi mentálisan-egyre. A rendes spektrum és a zárt körben színeit Goethe. Összehasonlítva a rendszer a fizikai állapotok.]

9. - Stuttgart, 1920 március 9.

[Víz kerék és a gőzgép. A teljesítmény alapja a szintkülönbség. Így a fizikai tünetek az emberben. Az út JR Mayer. A területek a testiség: az egyik, hogy megváltoztassa a képet. Polarizáló számok. Tömörítés - hígító és a hang. Rainbow és a másodlagos szivárvány. A szokásos spektrum valamit az ismeretlen marad. Weltenkreisung összefüggésben a fizikai területeken.]

1. - Stuttgart, 1920 március 10.

[Elosztása hő hatására egy könnyű henger timsó. Hőátvitel a jeges lencse. Körülbelül vezetés. Az állam területén a testiség és az ember. Kreatív teljesítmény - bemutatása, hő - akarat. Negatív számít az ember. Szívás helyett nyomás hatása.]

11. - Stuttgart, 1920 március 11.

[A vörös, kék és zöld része a spektrum. Kiosztása hő hatás timsó, kémiai fellépése eszkulin, a fényhatás a jód. A szokásos tartománya az eredménye a földi erők. Összehasonlítás az intézkedés a mágnes. Blackout - magyarázat. Materializáció - dematerializációs. Hőt intenzív mozgása helyett a kiterjedt mozgás az atomok. Will és képviselet. Heat határán a nyomás és szívás hatásokat. E. Mach át a határt az energia tétel. Hőt, mint a testi-lelki örvény.]

12. - Stuttgart, 1920 március 12.

[Átláthatóság. Hővezetési egyenlet. Fejlesztések a különböző részein a spektrum megfelelő hatásokat. Pozitív, negatív, képzeletbeli. Überimaginäre száma és összetétele hajlítása a spektrum. Helyzete élet szervetlen természet.]

13. - Stuttgart, 1920 március 13.

[Kísérlet timsó, tinktúra jód, eszkulin. Hő hatása van a gáz - fény megy érdektelen by: Kép képet. Kémiai hatások készpénzben. Az élet hatás a szilárd állapotban hiányoznak. Heat, mint egy állam közötti egyensúly éteri és mérhető anyagi dolgokat. Megjegyzés a fizika, a múlt és a jövő. Zero szféra térbeli határa a jelenlegi fizika. Az entrópia.]

14. - Stuttgart, 1920 március 14.

[A spektrum, a hatások tiszta. Kémiai hatás - kémiai folyamatok kémiai hatása - hanghatásokat. Megragadta a hatást a föld az egyetlen, a perifériás fellépés változás esetén. Mérhető és kiszámíthatatlan hatásokat. Level különbségek valóság terület és területenként. Hanghatást. Tér töltés - ürítés tér, a föld és a bolygók. Kozmikus hatások átkerülnek az atomok. Könnyezés a szoba villám. Elvont gondolatokat - a valóságnak megfelelően gondolkodás. Közösségi főiskolák Akadémia lények, a technológia. Csírázás mikroszkopikus megfigyelés és kozmikus kiindulópontokat.]

Jegyzetek

Google fordítás