"Életünk a szabad és nem szabad cselekedetek láncolata. Az ember fogalmát azonban nem gondolhatjuk végig anélkül, hogy egyszer ne jutnánk el a szabad szellemhez mint az emberi minőség legtisztább kifejeződéséhez. Igazán emberek csak annyiban vagyunk, amennyiben szabadok vagyunk."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

Az ember megismerésének pedagógiai értéke és a pedagógia kulturális jelentősége

10 nyilvános előadás, 1924. júl. 17–24., Arnheim (Hollandia)

Rudolf Steiner, 1924 (GA 310)

TARTALOM:
A pedagógiai érzület felébresztése az ember egészének megismerése által. Az emberi életkorok megkülönböztetése. A pedagógiai elvek gyakorlati megvalósítása a Szabad Waldorf Iskolában. Az élet és a világperspektíva bejuttatása a pedagógiába. A temperamentum az emberi organizációban. A pedagógia viszonya az antropozófiai mozgalomhoz.


FEJEZETEK:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.