"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

A pedagógiai gyakorlat a szellemtudományos embertan nézőpontjából

A gyermek és a fiatal ember nevelése

8 előadás, 1923. ápr. 15–22., Dornach

Rudolf Steiner, 1923 (GA 306)

TARTALOM:
Miben különbözik a Waldorf iskola a többi iskolától? Mi a Waldorf iskola tanítási módszere? A gyermek testi érésfolyamatának figyelembe vétele a tanítás során. A vallási nevelés kérdései. – Ezek és még sok más pedagógiai téma beható tárgyalását találjuk meg ezekben az előadásokban. A konkrét tanítási gyakorlat számtalan példáján keresztül a mai olvasó átfogó képet kap Rudolf Steiner eredeti intencióiról a Waldorf iskola napi működését illetően.


FEJEZETEK:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.