"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

Régi és új beavatási módszerek

14 előadás, 1922. jan. 1. – márc. 19., Dornach, és jan. 19., Mannheim, febr. 1., Breslau

Rudolf Steiner, 1922 (GA 210)

TARTALOM:
Lucifer és Ahrimán befolyása az ember testi, lelki és szellemi oldalára. Az emberiség elkülönülése Keletre, Nyugatra és a Középre. A vallási élet fejlődése az Atlantisz utáni kultúrákban. Az ősi misztériumtudás. „A világ fejedelme” mint Krisztus ellenfele. A hármas tagoltságú ember összefüggése a négy elemmel, illetve az imaginációval, inspirációval és intuícióval. Shakespeare, Goethe, Schiller és a XV. századi szellemi fordulat. A szabadságeszme Schillernél és Goethénél. Hogyan lehet szabad az ember mint társadalmi lény?


FEJEZETEK:

I.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
II.
1.
2.
3.
4.
III.
1.
2.